Duur foutje of bewust bedrog in restaurant internetsensatie Salt-Bae?
Was het een foutje zoals elke werknemer er wel eens eentje maakt in zijn professionele carrière, of was het een bewuste poging om klanten te bedriegen? We overlopen de feiten samen met jullie.
Nusret Gökçe ofwel Salt Bae, de internetsensatie die wereldwijd viraal ging door zijn artistieke manier waarop hij zout op zijn gerechten strooit, en de beroemdste vedetten tot zijn klanten mag rekenen, heeft recent een nieuw restaurant geopend. De Turkse chefkok heeft al restaurants in Dubai, Doha, de VS, Turkije en Londen. Eens gaan uiteten bij Salt Bae is echter geen goedkope onderneming. Een koppel uit Florida beweert echter in de zak te zijn gezet toen ze er gingen eten.
Ze hadden wel verwacht dat ze een stevige rekening moesten betalen, maar ze vielen van hun stoel toen ze een rekening van meer dan 5.000 euro voorgeschoteld kregen. Het koppel at steaks van maar liefst 275 dollar. Maar het bleek niet om een normale steak te gaan. Ze kregen immers een golden tomahawk steak (eentje met een 24-karaats gouden laag die uiteraard veel duurder is) op hun bord. De klanten dachten dat dit de normale gang van zaken was en smikkelde deze volledig op. Toen ze de rekening kregen, was al snel duidelijk dat er iets niet klopte. Het personeel van Salt Bae had echter geen medelijden. De klanten beweerden dat de ober hen gewoon de verkeerde bestelling hadden gegeven, maar de ober en zijn collega’s zeiden dat ze logen. Uiteindelijk betaalde het Amerikaanse koppel de rekening nadat ook de politie ter plaatse kwam, maar ze voelen zich zwaar bedrogen. In een online recensie doen ze hun verhaal uit de doeken. Ze beweren zelfs dat dit al de 12de keer was dat er bij klanten zoiets dergelijks is gebeurd bij Salt Bae.
(Skwadra by Tagtik/Illustration picture: Instagram)
View this post on Instagram