Deze supermarkt start met nooit geziene 'dynamische afprijzing'
De afprijzingen in warenhuizen, waarbij voedingswaren die maar beperkt houdbaar zijn worden verkocht met korting, kennen de meeste mensen ondertussen al. Maar hoorde jij ook al van ‘dynamische afprijzingen’? Vanaf volgend jaar start Albert Heijn hiermee in België. Deze maand werd het systeem uitgerold in Nederland.
Supermarktketen Albert Heijn gaat dus prijskaartjes invoeren die automatisch worden aangepast naar gelang de vervaldatum op het product.
Deze dynamische afprijzing houdt in dat de korting groter wordt, als de vervaldatum dichterbij sluipt. Bijgevolg zullen de prijzen bij Albert Heijn de hele dag door worden aangepast. In Nederland werd dit systeem begin november uitgerold. In België zal deze dynamische afprijzing volgend jaar ingevoerd worden. In België is het dus nog even wachten. “Al onze winkels moeten eerst uitgerust zijn met zulke aangepaste elektronische schapkaartjes”, zeggen ze bij Albert Heijn.
(Skwadra by Tagtik/Illustration picture: Unsplash)