Tagtik

Coldplay op het shirt van Barça voor de Clasico

Voor hun reis naar Madrid voor de Clasico op 26 oktober zullen de spelers van Barcelona een collector's item dragen met het logo van de Engelse band Coldplay.

Barça-fans weten alles van muziek. Voor elke clash tegen Real Madrid doet het Zweedse muziekplatform Spotify, de shirtsponsor van de Catalaanse club, een stap opzij om plaats te maken voor een muziekgroep. Vorig jaar waren de Rolling Stones te zien voor de Clasico.

Op 26 oktober zal het Coldplay-logo het shirt van Barça sieren tegen Real Madrid in het Santiago Bernabéu. Het vrouwenteam zal dit collector's item ook dragen tegen Eibar op 2 november.

De keuze voor de Britse popgroep, die net hun nieuwe album New Moon hebben uitgebracht, was niet toevallig: “Coldplay is de meest beluisterde Engelse groep op Spotify in de geschiedenis”, zei Barça in een persbericht, erop wijzend dat hun hit Viva la Vida “een echt volkslied was voor het Europese kampioensteam Barcelona van 2009”.

De club zal twee gelimiteerde edities van het shirt verkopen (1.899 stuks en 22 stuks), waarbij het geld dat wordt ingezameld naar het United Nations Refugee Agency (UNHCR) gaat.

(Jocelyn Lermusieaux/L’Équipe via Tagtik/Pic: L'Equipe)

Ook dit kan u interesseren