Op promo’s jagen: besparing van 60 euro per maand
Wist je dat vandaag één op vijf verkochte producten in de winkel met korting verkocht wordt? Zeker nu de inflatie tegen eind dit jaar tot meer dan 12% kan oplopen, maken wij met zijn allen gebruik van al die promo’s.
Wij Belgen zijn dan ook ’s werelds grootste digitale en papieren kortingjagers. De tijd dat ‘bonnetjes knippen’ enkel weggelegd was voor gepensioneerden of mensen met veel tijd, is al lang voorbij.
Door die stijgende inflatie vrezen supermarkten omzet te verliezen en pakken ze uit met nog meer promo’s dan ooit tevoren: 1+1 gratis, 2de product aan halve prijs, 1 product 10% korting, 2 producten 20%, 3 producten 30% …
Besparing van 60 euro per maand
Gezinnen zetten daarom massaal in op kortingbonnen. Een kleine enquête onder bewuste consumenten en fervente promojagers leert dat deze gezinnen 60 euro per maand besparen; dit betekent 720 euro per jaar.
Deze consumenten plannen hun aankopen op basis van de kortingbonnen die ze krijgen en de promo’s.
Enkele getuigenissen van bewuste consumenten:
-Nele (mama van 2 jonge kinderen): “Ik plan mijn weekmenu op basis van de promo artikelen die ik in de winkel vind. Zo gebeurt het dat ons gezin eens iets eet dat ze anders niet direct zouden kiezen. Dan maak ik soms een extra portie die ik netjes in de vriezer stop. Heel handig (en goedkoop!) voor op drukke momenten.”
-Sofie (mama van 3 tieners): “Het leven is duur. Daarom kijk ik uit wanneer de reclamefolders in de bus vallen. Onderweg naar mijn werk rijd ik voorbij 2 warenhuizen. Op basis van de voordeligste promo’s kies ik in welk warenhuis ik die week de boodschappen doe. Soms gebeurt het dat ik in beide warenhuizen binnenspring om van alle voordelen te kunnen genieten. Een actie als 1 bus waspoeder + 1 gratis laat ik zeker niet aan mij voorbijgaan! Zo koop ik de duurdere producten bijna nooit aan volle pot, maar steeds met korting. Het stoort mij niet om deze even te moeten bewaren.
(Skwadra by Tagtik/Illustration picture: Pixabay)