Papieren reclamefolder blijft populair
Behoor jij ook tot die groep van mensen die geduldig wacht tot de reclamefolder van ‘jouw winkel of supermarkt’ in de bus valt? En dan een boodschappenlijstje begint, afhankelijk van de interessante aanbiedingen. Of lees jij die folders liever online?
Uit een bevraging van Radio 2-programma De Inspecteur bij ruim 3600 mensen blijkt dat 73% de reclamefolders leest.
Nog meer verrassende wetenswaardigheden zijn naar boven gekomen uit die bevraging:
-de papieren versie van reclamefolders is het populairst
-81% van de deelnemers houdt het liefst een fysieke papieren folder vast
-51% raadpleegt ze online, al dan niet in combinatie met de papieren folder
-amper 15% zegt dat er bij hen een ‘nee-sticker’ op de brievenbus kleeft; met deze sticker geven ze aan geen ongeadresseerde reclame te willen ontvangen. Deze mensen doen dit vaak omdat ze reclamefolders papierverspilling vinden.
Zo blijkt de papieren reclamefolder zich goed staande te houden over verschillende bevolkingsgroepen en leeftijden: zowel jongeren als ouderen, zowel lagere als hogere klassen lezen folders. De folder kan dus het meest geliefde reclamemedium genoemd worden.
(Skwadra by Tagtik/Source: Radio 2/Illustration picture: Unsplash)