D'Ambrosio heeft eindelijk Belgische sponsor
Jérôme d'Ambrosio maakte dit jaar kennis met de harde realiteit van de Formule 1: het draait niet alleen om sportieve prestaties, maar ook om geld. Lange tijd gingen de geruchten dat het bij dit ene jaartje in de F1 zou blijven als de belangstelling van Belgische sponsors zou uitblijven. Vanaf dit weekend is daar verandering in gekomen: in de Grote Prijs van Italië in Monza prijkt de naam van een Vlaams bedrijf op zijn Virgin-wagen. Soleco, een Limburgs bedrijf dat gespecialiseerd is in zonnepanelen, gaat D'Ambrosio tweeënhalf jaar sponsoren. Voor D'Ambrosio is dit geld welkom, want zijn management dat naast het Virgin-team ook in het bezit is van het F1-team Lotus Renault, heeft geldzorgen. Er is meer dan Soleco nodig om onze landgenoot in de F1 te houden, maar zoals het hele seizoen al, laat D'Ambrosio die onzekerheid niet aan zijn hart komen: "Ik moet presteren met de auto, daar moet ik mijn energie op concentreren. Ik ben wel blij dat een Belgische sponsor heeft ingezien dat F1 een uitstekend communicatiemiddel is." (DC/Picture: Belga)